Pressrelease Mediavision

Facebook och Youtube vinner mark på svensk webb-TV-marknad

AVOD, eller annonsfinansierad webb-TV, fortsätter växa och tar andelar av de totala annonsinvesteringarna i rörlig bild. Detta syns tydligt när 2016 nu summeras.


Pressrelease

2016: Ett bra år för globala streamingjättar i Norden

Rapport från Mediavision visar att de nordiska marknaderna har vuxit snabbt de senaste åren


Pressrelease Mediavision:

TV-tittande online når nya höjder

Strömmande TV-tjänster växer så det knakar i Sverige och under fjärde kvartalet 2015 uppmättes den högsta siffran någonsin. I genomsnitt tittade vi då drygt 36 minuter per dag på online-TV. Bakom ökningen ligger stark tillväxt för framförallt amerikanska tjänster som Netflix och Youtube.


Pressrelease Mediavision

Q2: Netflix och HBO Nordic stärker greppet om svensk streamingmarknad

Amerikanska Netflix och HBO Nordic har kopplat ett starkt grepp om den svenska marknaden för strömmande TV-tjänster.


Pressrelease: Svensk TV-marknad

Rekordomsättning 2014 - skifte från linjär-TV till online

2014 innebar ett nytt omsättningsrekord för den sammantagna svenska TV-marknaden. Detta innebär dock inte att allt är frid och fröjd. Efter ett par år med tydlig tittarförflyttning från traditionell TV till online, syns för första gången också ett skifte i intäkter – och det är inte de svenska TV-aktörerna som leder utvecklingen.


Meddelande

Laddar meddelande...