Det råder ingen brist på komedier – bara på roliga sådana.
Och jag gillar True Memoirs of an International Assassin (Netflix) om Sam (Kevin James) – en stillsam kontorsråtta som drömmer om att bli författare.
På sin fritid knåpar han ihop en actionthriller á la Clive Cussler och får hjälp av sin gåtfulle biljardkompis Amos (Ron Rifkin) att skapa bokens hjälte, den ostoppbara yrkesmördaren ”The Ghost”.
Efter åtskilliga refuseringar dyker Kylie (Kelen Coleman) plötsligt upp och erbjuder Sam att publicera hans roman som e-bok. Problemet är att hon säljer in den som en självbiografi, inte som fiktion, för att väcka uppmärksamhet på nätet. Följden blir att Sam kidnappas av terroristen El Toro (Andy Garcia), som tror att Sam är ”The Ghost”, och förs till Venezuela för att lönnmörda landets president inför en planerad statskupp. När revolutionärerna förstår att Sam inte är den man tror får DEA-agenten Rosa (Zulay Henao) rycka in och rädda skrivbordshjälten.
Fartfylld och småtrevlig nyinspelning av franska Le och låtsas dö (1973), väl värd att bänka sig framför en mörk och dyster vinterkväll.
· Och jag gillar True Memoirs of an International Assassin (Netflix) om Sam (Kevin James) – en stillsam kontorsråtta som drömmer om att bli författare.
På sin fritid knåpar han ihop en actionthriller á la Clive Cussler och får hjälp av sin gåtfulle biljardkompis Amos (Ron Rifkin) att skapa bokens hjälte, den ostoppbara yrkesmördaren ”The Ghost”.
Efter åtskilliga refuseringar dyker Kylie (Kelen Coleman) plötsligt upp och erbjuder Sam att publicera hans roman som e-bok. Problemet är att hon säljer in den som en självbiografi, inte som fiktion, för att väcka uppmärksamhet på nätet. Följden blir att Sam kidnappas av terroristen El Toro (Andy Garcia), som tror att Sam är ”The Ghost”, och förs till Venezuela för att lönnmörda landets president inför en planerad statskupp. När revolutionärerna förstår att Sam inte är den man tror får DEA-agenten Rosa (Zulay Henao) rycka in och rädda skrivbordshjälten.
Fartfylld och småtrevlig nyinspelning av franska Le och låtsas dö (1973), väl värd att bänka sig framför en mörk och dyster höstkväll.